پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403
شرکت عمران و مسکن سازان استان فارس

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران:شهرداری‌هادفاترتسهیلگری درمناطق بافت‌های فرسوده راراه‌اندازی کنند

تاریخ انتشار:98/08/11

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در بازدید از دفاتر تسهیل‌گری شهر مشهد گفت: طبق مذاکرات و توافق‌های صورت‌گرفته قرار بر این شد که دیگر دستگاه‌های اجرایی جز شهرداری‌ها، نسبت به راه‌اندازی دفاتر تسهیل‌گری اقدام نکنند.

به گزارش روابط عمومی شرکت بازآفرینی شهری ایران به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سیدمحمد پژمان در حاشیه بازدید از دفاتر تسهیل‌گری شهر مشهد گفت: شهرداری مشهد با انگیزه بالا نسبت به تشکیل و راه‌اندازی دفاتر تسهیل‌گری در محدوده‌های هدف بازآفرینی اقدام کرده است.

او با تاکید بر حمایت از اقدامات و فعالیت‌های دفاتر توسعه محله و مجموعه شهرداری ها در حوزه بازآفرینی شهری گفت: طبق مذاکرات و توافق‌های صورت‌گرفته قرار بر این شده است که دیگر دستگاه‌های اجرایی جز شهرداری‌ها، نسبت به راه‌اندازی دفاتر تسهیل‌گری اقدام نکنند .

 پژمان با بیان اینکه تمام دستگاه‌های که در محدوده‌های هدف بازآفرینی شهری می خواهند اقدامی داشته باشند، باید از مسیر شهرداری‌ها اقدام کنند و از موازی ‌کاری در این حوزه پرهیز شود، اظهارداشت: بازآفرینی در محلات هدف شهری  توسط مدیران شهرداری باید باعث کاهش مشکلات زیرساختی، برطرف شدن کمبود خدمات روبنایی و نوسازی واحدهای مسکونی ‌شود.

پژمان با اشاره به تامین اعتبارات حمایتی در فرآیند نوسازی محدوده‌های هدف بازآفرینی شهری گفت: شرکت بازآفرینی شهری ایران اعتبارات بسیار خوبی به صورت ارائه تسهیلات ساخت واحدهای مسکونی، تامین زیر ساخت‌ها و روبناها در قالب تعداد پروژه های مختلف در سراسر کشور اختصاص داده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه از تلاش‌های مدیران شهری مشهد برای تشکیل سازمان بازآفرینی و دفاتر تسهیل‌گری قدردانی کرد و گفت: ساماندهی بافت‌های ناکارآمد شهری نیازمند همراهی و همکاری بیشتر است و مشهد با توجه به سابقه‌ای که در این حوزه دارد  باید پیشتاز باشد.


طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top