شنبه 8 اردیبهشت 1403
شرکت عمران و مسکن سازان استان فارس

وزیر راه و شهرسازی: تلاش وزارت راه برای اجرای گسترده طرح بازآفرینی شهری

تاریخ انتشار:بیست و پنجم تیرماه 99

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی:تقویت منابع اعتباری بازآفرینی در بودجه 1400

 

نشست کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با حضور اعضای کمیسیون، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی و معاونان وی برگزار شد، در این نشست که مهدی عبوری معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت بازآفرینی شهری ایران از جمله حاضران آن بود، روند اجرای طرح بازآفرینی شهری در سطح کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی شرکت بازآفرینی شهری ایران به نقل از خبرگزاری خانه ملت، محمد اسلامی در این نشست با اشاره به اهمیت اجرای طرح بازآفرینی شهری در کشور، گفت: بر اساس قانون 270 محله در تقاط مختلف کشور مشمول طرح بازآفرینی شهری شده اند که این پروژه ها در دو بخش زیربنایی و روبنایی در حال پیگیری است.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: خوشبختانه طرح بازآفرینی شهری در حال انجام است و در سال گذشته نیز برای اجرای آن حدود 400 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شد که بخشی از این اعتبارات در قالب ارائه تسهیلات یارانه ای هزینه شده است.

اسلامی گفت: وزارت راه و شهرسازی طبق یک برنامه مدون در راستای اجرای طرح بازآفرینی شهری گام بر می دارد و تاکنون بخشی از مساکن در نظر گرفته شده، اصلاح و نوسازی شده است. بر اساس آمارها در سال گذشته حدود 11 هزار نفر از تسهیلات مذکور بهره مند شدند.

در این نشست محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت توجه به طرح بازآفرینی شهری در کشور، گفت: وزارت راه و شهرسازی باید تلاش بیشتری برای اجرای طرح مذکور در کشور صورت دهد، در شرایط کنونی حجم تقاضا از سوی مردم بالاست اما حجم تخصیص ها بسیار کم است.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به نظر من باید افزایش اعتبارات ستاد بازآفرینی شهری مورد توجه قرار گیرد، از این رو در زمان تدوین لایحه بودجه سال 1400، تقویت و توسعه بازآفرینی شهری یکی از اولویت ها باید باشد.

رضایی کوچی بیان داشت: در شرایط کنونی بر اساس آمارها حدود 20 میلیون نفر در بافت‌های فرسوده زندگی می کنند که این مسئله خطرات بسیاری را برای آن ها به دنبال دارد، از این رو وزارت راه و شهرسازی باید به این مسئله توجه خاصی داشته باشد و در این میان کمیسیون عمران مجلس نیز تقویت بخش نوسازی بافت فرسوده را جزء اولویت های خود قرار می‌دهد.

وزیر راه و شهرسازی در حاشیه جلسه مشترک با اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران، گفت: در بحث مسکن، با تمهیداتی که در بافت‌های فرسوده و حاشیه‌ها انجام شده است شاهد تحرک‌بخشی به امر تولید مسکن در سال جاری در این بافت‌ها هستیم.

اسلامی با تاکید بر اینکه مشکل زمین در این مقطع زمانی برای تولید مسکن و بازسازی بافت‌های فرسوده حل شده است، افزود: با حل مشکل زمین در بافت‌های فرسوده و حاشیه شهرها، این امیدواری وجود دارد تا نوسازی بافت‌های حاشیه‌ای با سرعت انجام شود.


طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top