پنجشنبه 20 اردیبهشت 1403
شرکت عمران و مسکن سازان استان فارس

برگزاری میزگرد هفته رادیو فارس به مناسبت روزایمنی در برابر زلزله وکاهش اثرات بلایایی طبیعی

تاریخ انتشار:دوازدهم دی ماه 99

برنامه رادیویی میزگرد هفته به مناسبت روز ایمنی در برابر زلزله وکاهش اثرات بلایای طبیعی ، با حضوربرخی از متولیان امر ساختمان برگزار گردید.

به گزارش روابط عموی شرکت عمران و مسکن سازان استان فارس، میز گرد رادیویی هفته به مناسبت  روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی  با حضور مهندس اشرفی مدیرعامل شرکت عمران و مسکن سازان استان فارس،مهندس نوبخت مدیرکل کنترل و نظارت ساختمان شهرداری شیرازو مهندس سیف زاده رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان فارس برگزار و روز جمعه مورخ 1399/10/12 از رادیو فارس پخش گردید.

لازم به ذکر است که برنامه فوق با موضوع موانع مقاوم سازی ساختمان در کلانشهر شیراز و شهرهای استان فارس برگزار و برخی از متخصصان و متولیان امر ساختمان به گفتگو پرداختند.مقاوم سازی در علم مهندسی عمران به مفهوم بیشتر کردن مقاومت یک سازه در برابر فشار می باشد.البته هرگز نمی توان ساختمانی را بنا کرد و بیان داشت که این ساختمان ضد زلزله است بلکه وقتی گفته می شود ساختمانی در برابر زلزله مقاوم است منظور اینست که سازه رفتار بسیار مطلوبی در برابر بارهای جانبی خواهد داشت.

بنابراین اصطلاح بهسازی و در حالت خاص برای نیروی زلزله ،بهسازی لرزه ایست که مهندسین ناظر بسیار به آن توجه دارند.

مهندس اشرفی ضمن بیان این مساله که حدود 22 میلیون نفر یا به عبارتی 35 درصد جمعیت کشور در محلات ناکارآمد زندگی می کنند که فاقد پایداری لازم در برابر زلزله می باشد، تاکید کرد بایستی برنامه ریزان توجه بیشتری به این مورد داشته باشند.

وی افزود در بحث مقاوم سازی اگر قرار است احیایی در محلات ناکارآمد صورت پذیرد، ابتدا بایستی آن محلات را از هر جهتی امن کنیم که این امن کردن دارای سه رویکرد اقتصادی، کالبدی و اجتماعی می باشد.

ایشان موارد بسیار مهم دیگری نیزمطرح نموده که سخنان ایشان در قالب یک فایل صوتی در ذیل جهت دانلود آورده شده است.

 


فایلعنوان
میزگرد هفتهمیزگرد هفته
طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top