شنبه 1 اردیبهشت 1403
شرکت عمران و مسکن سازان استان فارس

افزایش سقف تسهیلات نوسازی بافت‌های فرسوده

تاریخ انتشار: پانزدهم اردیبهشت 1400

سقف تسهیلات نوسازی بافت‌های فرسوده در کلانشهرها از 500 میلیون ریال به 1200 میلیون ریال و در سایر شهرها از 400 میلیون ریال به 800 میلیون ریال افزایش یافت.

عباس شفیعی عضو هیات مدیره شرکت بازآفرینی شهری ایران در گفت و گو با خبرنگار این شرکت با اعلام خبر فوق افزود: هیات محترم وزیران در جلسه مورخ 1400.2.5خود بنا بر پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی(شرکت بازآفرینی شهری ایران) سقف تسهیلات یارانه‌ای (سود 9 درصد) موضوع نوسازی بافت‌های فرسوده را در کلانشهرها از 500 میلیون ریال به 1200 میلیون ریال و در سایر شهرها از 400 میلیون ریال به 800 میلیون ریال افزایش داد.

شفیعی در این‌باره تصریح کرد: همچنین علاوه بر این تسهیلات، از محل منابع بانک مسکن( بانک عامل ) در کلانشهرها مبلغ 1800 میلیون ریال و در سایر شهرها مبلغ 1200 میلیون ریال نیز با نرخ 18 درصد به متقاضیان نوسازی بافت‌های فرسوده پرداخت خواهد شد.

عضو هیات مدیره شرکت بازآفرینی شهری ایران ادامه داد: همچنین به موجب این مصوبه تسهیلات قرض الحسنه ودیعه اسکان موقت موضوع نوسازی بافت‌های فرسوده نیز در کلانشهرها 400 میلیون ریال و درسایر شهرها 300 میلیون تومان تعیین شده است.

 او افزود: بر اساس این مصوبه شرکت بازآفرینی شهری ایران این امکان را دارد تا نسبت به اعطای تسهیلات نوسازی بافت‌های فرسوده در مناطق کمتر برخوردار مرزی با نرخ 4 درصد از طریق انعقاد قرارداد عاملیت با بانک‌ها اقدام نماید.

به گفته شفیعی تسهیلات مذکور به زودی با اصلاح قرارداد عاملیت با بانک عامل(بانک مسکن) و اصلاح تفاهم‌نامه با سازمان برنامه و بودجه در شعب بانک مسکن قابل دریافت خواهد بود.


طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top