شنبه 1 اردیبهشت 1403
شرکت عمران و مسکن سازان استان فارس

با حضور وزیر راه و شهرسازی؛ مدیرعامل جدید شرکت بازآفرینی شهری ایران منصوب شد

تاریخ انتشار: پانزدهم آذر 1400

صبح امروز وزیر راه و شهرسازی در مراسمی محمد آیینی را به سمت معاون وزیر، رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران منصوب کرد.

به گزارش خبرنگار شرکت بازآفرینی شهری ایران، در این مراسم محمد آیینی ضمن قدردانی از اعتماد وزیر راه و شهرسازی با بیان این که حقایق زندگی ساکنان سکونتگاه‌های غیررسمی را از نزدیک لمس کرده‌ام، گفت: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی و اقدامات شرکت بازآفرینی شهری ایران وضعیت زندگی در این محلات نسبت به سال‌های گذشته بسیار بهبود یافته است .

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با بیان این که حکمرانی نوسازی شهری بدون نگاه توامان به فرهنگ‌سازی، همراه‌سازی و اعتمادسازی بین ساکنان محلات هدف محقق نخواهد شد، اظهارکرد: بر اساس برنامه ششم توسعه، باید سالانه  270 محله در بافت‌های ناکارآمد شهری در کشور بازآفرینی شود.

به گفته آیینی 20 درصد ‌از محدوده‌های شهری را بافت‌های فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی اشغال کرده است و به طور متوسط 30 درصد جمعیت شهری در بافت‌های ناکارآمد زندگی می‌کنند.

او در ادامه تصریح کرد: طبق ماده ۵۹ قانون برنامه ششم باید سالانه حداقل ۱۰ درصد از بافت فرسوده شهری مرمت و احیا شود و این امر با ارایه بسته‌های تشویقی و تسهیلات مناسب محقق خواهد شد.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با بیان این که در راستای نهضت ملی مسکن باید تولید را به محدوده و محلات هدف بازآفرینی شهری راهبری و هدایت کنیم، گفت: تلاش بر این است ظرف دو سال آینده، تولید 300 هزار واحد مسکونی در محدوده و محلات هدف بازآفرینی شهری را با همکاری همکاران سخت‌کوش شرکت به سرانجام برسانیم .

او با اشاره به اینکه آموزش توانمندسازی و مهارت‌آموزی ساکنان در محدوده و محلات هدف بازآفرینی شهری از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، گفت: هدف این است با سنددار کردن واحدهای مسکونی واقع در محلات حاشیه‌نشین و سکونتگاه‌های غیررسمی سرمایه‌های آنان به چرخه اقتصادی شهر برگردانیم و ساکنان این مناطق را به نوسازی واحدهایشان ترغیب کنیم.

آیینی با تاکید بر این که بدون مشارکت ساکنان محلات هدف، بخش خصوصی و مشارکت کلیه نهادهای مرتبط با حوزه بازآفرینی اقدامات نوسازی به سرانجام نخواهد رسید، اظهارکرد: حمایت مالی و توانمندسازی ساکنان، ایجاد ساختار اجرایی و مدیریت هماهنگ در محلات هدف از اصول مهم برنامه‌های آتی شرکت بازآفرینی شهری ایران خواهد بود. همچنین برنامه منسجمی برای توسعه و تحول اجتماع محور 2 هزار و 20 محله در سطح بسیار وسیع در حوزه بازآفرینی شهری تنظیم شده که به زودی اعلام و اجرایی خواهد شد.

گفتنی است در بخشی از حکم انتصاب محمد آیینی به عنوان معاون وزیر، رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران آمده است: (( با امعان نظر به تاکیدات ویژه مقام معظم رهبری مبنی بر توانمندسازی سکونتگاه‌های غیررسمی و رسیدگی به حاشیه‌نشینان و همچنین برنامه‌های دولتی و ریاست محترم جمهور در امر عمران و بهسازی بافت‌های نابسامان شهری و ارتقا کیفیت زندگی هموطنان شریف ساکن در این محلات شایسته است در انجام وظایف قانونی آن شرکت به این موارد توجه کنید؛ نصب‌العین قرار دادن تاکیدات مقام معظم رهبری در مورد ساماندهی حاشیه‌نشینی وکاهش آسیب‌های اجتماعی، اهتمام حداکثری برای ساخت و تولید مسکن در محدوده‌های هدف شرکت در راستای تحقق نهضت ملی مسکن، برنامه‌ریزی و اقدام در راستای استفاده بهینه از منابع و اراضی در اختیار شرکت و سایر دستگاه‌های مرتبط و اعطای سند مالکیت مشروط به اراضی واجد شرایط واقع در سکونتگاه‌های رسمی و توسعه ابزارهای تامین مالی به منظور تسهیل مشارکت بخش خصوصی در عمران و بهسازی محلات هدف .((

شرکت عمران و مسکن سازان استان فارس نیز این انتصاب بجا و شایسته را  به جناب آقای دکتر آیینی و مجموعه محترم شرکت بازآفرینی شهری ایران، تبریک عرض نموده و برای ایشان آرزوی موفقیت  هر چه بیشتر در نیل به اهداف آن مجموعه محترم را دارد.

 

 


طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top