پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403
شرکت عمران و مسکن سازان استان فارس

عضو شورای اسلامی شهر شیراز: کارگاه‌های اشتغال در محلات حاشیه شهر شیراز برپا می‌شوند

تاریخ انتشار: بیست و چهارم آذر 1400

رئیس کمیسیون ساماندهی حاشیه نشینی و رفع محرومیت مناطق کم برخوردار شورای اسلامی شهر شیراز گفت: روند راه‌اندازی کارگاه‌های اشتغال در محلات حاشیه شهر شیراز با همکاری قرارگاه اجتماعی امنیتی حضرت احمد بن موسی (ع) آغاز شده است و درصدد هستیم در این راستا از ظرفیت سایر نهادها نیز بهره‌ گیریم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، مریم حسینی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: شورای اسلامی ششم شهر شیراز از همان ابتدای تشکیل و شروع فعالیت‌هایش با راه‌اندازی کمیسیون‌های تخصصی تمام تلاش خود را برای خدمت‌رسانی متوازن به همه اهالی شیراز و رسیدگی به مشکلات و مسائل مردم در مناطق کم‌برخوردار این کلانشهر به کار گرفت.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز ادامه داد: بدون شک عدالت محوری در حقوق شهروندی و برخورداری آحاد شهروندان و محله‌ها از خدمات شهری یکسان از مهمترین رویکردهای شورای ششم شهر شیراز در زمینه محرومیت‌زدایی به شمار می‌رود.

حسینی افزود: توسعه متوازن عمرانی، فسادستیزی با شناخت گلوگاه‌های فسادخیز و مبارزه بی‌امان و بدون ملاحظه با مفسدین نیز از دیگر اهداف ما در حوزه محرومیت‌زدایی محسوب می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز بیان داشت: شورای ششم، ساماندهی حریم شهر و سکونتگاه‌های غیررسمی بر اساس یک طرح جامع با هماهنگی و همکاری سایر دستگاه‌های متولی را نیز در دستور کار قرار داده است تا بتوانیم از این طریق گام مؤثری در مسیر توسعه شهر شیراز برداریم.

میز خدمت، برای بازسازی اعتماد مردم

حسینی در ادامه این گفت‌وگو، اطمینان از تسهیل، تسریع و انضباط در خدمت‌رسانی به شهروندان و پوشش فراگیر خدمات شهری را از دیگر رویکردهای شورای ششم در بحث محرومیت‌زدایی دانست و گفت: همه ما ملزم به تلاش مضاعف برای افزایش ظرفیت‌های خدمت‌رسانی به جامعه هستیم. شورای شهر شیراز برای تحقق این امر و همچنین به منظور برقراری ارتباط مستقیم با مردم اقدام به راه‌اندازی میز خدمت محله محور کرده است.

حسینی گفت: با این اقدام درصدد هستیم که در مسیر بازسازی اعتماد عمومی و ارتقا سطح امیدواری مردم گام برداریم.

مسئول کمیته کنترل و پیشگیری از آسیب های اجتماعی و ارتقای سرمایه اجتماعی شهروندان، گفت: نخستین میز خدمت محله محور شورای اسلامی شهر شیراز با محوریت شهرداری منطقه ۹شیراز در مسجد علی بن موسی الرضا(ع) شهرک مهدی آباد و با حضور اعضای شورای شهر و مسئولین ادارات مختلف برگزار شد و مسئولین قبل از حضور در محل میز خدمت، به صورت میدانی از وضعیت این منطقه بازدید کردند و از نزدیک در جریان مشکلات مردم قرار گرفتند.

وی اظهار داشت: مشکلاتی نظیر آسفالت، فاضلاب، خطرات کمربندی و ساماندهی رودخانه چنارراهدار از مهمترین دغدغه‌های عموم مردم بود که در این برنامه مورد بررسی قرار گرفت.

حسینی اضافه کرد: بدون تردید  برپایی میزخدمت محله محور شورای اسلامی شهر به یاری خداوند و به منظور تحقق اهداف شهدا ادامه خواهد داشت و فعلا این برنامه را یک بار در طول ماه برگزار خواهیم کرد. البته درصدد هستیم که در ادامه کار این برنامه را دو بار در ماه برگزار کنیم.

وی عنوان داشت: ما با دنبال کردن این برنامه‌ به شهروندان شیرازی در مناطق مختلف شهر خدمت‌رسانی خواهیم کرد تا معنایی برای عبارت «مسئولین در دسترس مردم» باشیم. امیدواریم این تدبیر و برنامه راهی برای بازسازی اعتماد عمومی و ارتقای سطح امیدواری مردم باشد.

حسینی به بیان برنامه‌های کمیسیون ساماندهی حاشیه‌نشینی و رفع محرومیت مناطق کم‌برخوردار پرداخت و گفت: نظارت بر اجرایی شدن قوانین، مقررات، ضوابط و مصوبات مرتبط در حوزه ساماندهی و رسیدگی به سکونتگاه‌های غیررسمی روستاهای الحاق شده و مناطق کم‌برخوردار در شهر در قالب نظام کنترل پروژه از جمله فعالیت‌هایی است که توسط این کمیسیون آغاز شده است.

وی ادامه داد: پایش مستمر عارضه‌های محلات هدف و حمایت از طرح‌های توزیع عادلانه خدمات و رسیدگی به نیازمندی‌های زیربنایی و سایر نیازمندی‌ها در این محلات، نیز از دیگر برنامه‌هایی است که در این کمیسیون پیگیری می‌شود.

ایجاد حریم برای جلوگیری از توسعه حاشیه‌نشینی

عضو شورای شهر شیراز افزود: از ابتدای فعالیت‌هایمان در این کمیسیون، نظارت بر روند اجرا و پیشرفت برنامه‌ها، طرح‌ها و پروژه‌های واقع در محدوده‌های اسکان غیررسمی و روستاهای الحاق شده و مناطق کم‌برخوردار در شهر و همچنین حمایت از پروژه‌های تحقیقاتی و مطالعات مرتبط با شناسایی و رفع مسائل حاشیه‌نشینی و کنترل مهاجرت به حاشیه‌های شهر شیراز را هم مدنظر قرار دادیم و این برنامه‌ها را نیز به طور جدی پیگیری می‌کنیم.

وی اضافه کرد: در طول این مدت به بررسی فعالیت‌های دفاتر تسهیل‌گری در نقاط مختلف شهر پرداختیم و حمایت از برنامه‌های آموزشی اجتماع ساکن و توانمندسازی آنها با هدف تقویت وضعیت معیشت خانوارها را نیز آغاز کرده‌ایم و تمام تلاش خود را برای ایجاد بانک اطلاعاتی در این زمینه به کار گرفته‌ایم.

وی ایجاد محدوده حریم برای مناطق حاشیه نشین به کمک شهرداری به منظور جلوگیری از افزایش گستره حاشیه‌نشینی در اطراف شیراز را از دیگر برنامه‌های شورای ششم دانست و گفت: شورای اسلامی شهر شیراز در نظر دارد برای رفع محرومیت از مناطق کم‌برخوردار تفاهم نامه‌هایی با مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز، حوزه‌های علمیه در استان فارس، قرار گاه اجتماعی امنیتی حضرت احمد بن موسی (ع) و سایر نهادها و اداراتی که اعلام ظرفیت می‌کنند منعقد کند. همچنین در نظر داریم که دبیرخانه‌ای ویژه حاشیه نشینی و رفع محرومیت مناطق کم‌برخوردار راه‌اندازی کنیم و هم اکنون در حال گزینش و پایش کارشناسان و نیروهای متخصص برای راه اندازی این دبیرخانه در ساختمان شورا هستیم.

حسینی اظهار کرد: چشم انداز شورای ششم، دستیابی به شاخص‌های پایدار شهر شیراز با هدف ایجاد شهری با اصالت و با هویت ایران اسلامی در تراز انقلاب اسلامی است.

رئیس کمیسیون ساماندهی حاشیه نشینی و رفع محرومیت مناطق کم برخوردار، اعلام کرد: ما تمام تلاش خود را برای عینیت‌بخشی به شعار «شیراز؛سومین حرم اهل بیت (ع)» در کشور به کار گرفته‌ایم تا بتوانیم شهری در خور شأن شهروندان شیرازی بسازیم.

 


طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top