جمعه 31 فروردین 1403
شرکت عمران و مسکن سازان استان فارس

بازدید معاون وزیر از پروژه 35 واحدی طرح نهضت ملی مسکن محله دباغی

1401/04/01

دکترآئینی معاون محترم وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت باز آفرینی شهری ایران و هیات همراه ایشان در سفر به استان فارس در ادامه بازدید های خود از پروژه های استان از پروژه مسکونی محله دباغی شیراز متعلق به شرکت عمران و مسکن سازان استان فارس  که در قالب طرح نهضت ملی مسکن در حال ساخت می باشد بازدید بعمل آوردند.

به گزارش روابط عمومی شرکت عمران و مسکن سازان استان فارس، در این بازدید ابتدا مهندس اشرفی مدیرعامل شرکت عمران و مسکن سازان استان فارس ضمن خوشامد گویی توضیحاتی در باب پروژه فوق الذکرارائه و بیان داشت آغاز کار این پروژه همانند یک عامل محرک توسعه قوی سبب ورود سرمایه گذاران بخش خصوصی به این محله گردیده و پروژه های دیگری نیز به دنبال این پروژه در حال احداث می باشد.

وی افزود یکی ازمشکلات بخش حقوقی در ساخت مسکن روند اخذ تسهیلات بوده که به حول و قوه الهی و کمک شرکت بازآفرینی شهری ایران در حال رفع می باشد. وی ادامه داد یکی از مشکلات این محله که از سکونتگاههای غیر رسمی هم میباشد مشکل دفع آب های سطحی بوده که به منظور بهبود شرایط زیست محیطی بایستی دولت همکاری های لازم را با شرکت آب و فاضلاب بعمل آورده تا هر چه سریعتر وضعیت اینگونه محلات بهبود یابد.

دکترآئینی نیز با ابراز رضایت از اجرای پروژه مذکور گفت: در استان فارس و نیز سراسر کشور با حجم انبوهی از واحدهای ناپایدار مواجه هستیم که جان هموطنان را در معرض خطر قرار داده است، وی افزود رویکرد دولت سیزدهم بر این است تا سرعت نوسازی را با همکاری شهرداری‌ها، همراهی مردم و یاری انبوه‌سازان و سازندگان شتاب بخشد. برای این منظور بسته تشویقی جامعی در دست تدوین است که البته بخشی از آن اکنون اجرایی می‌شود، همچنین متقاضیان می توانند از تسهیلات خودمالکی نهضت ملی مسکن استفاده کنند که مبلغ آن در تهران 450 میلیون تومان، در کلانشهرها 400 میلیون تومان، در مراکز استان‌ها 350 میلیون تومان و در سایر شهرها 300 میلیون تومان است و مردم می‌توانند با توجه به شرایط‌شان از بین دو نوع تسهیلات مذکور انتخاب کنند. قبلا تقسیط وام نوسازی مسکن 12 ساله بود اما با پیگیری‌های وزارت راه و شهرسازی تقسیط هر دو وام 20 ساله می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با یادآوری نوسازی سالانه 150 هزار واحد مسکونی گفت: سهم استان فارس از این میزان حدود 11 هزار واحد است که بر اساس آمار ارایه شده 2 هزار و 400  واحد مسکونی به بانک عامل معرفی شده‌اند.

خاطرنشان میگردد لازم بذکر است  که محله دباغی یکی از سکونتگاههای غیر رسمی مصوب شهر شیراز میباشد که بالغ بر5000 نفر جمعیت را در خود جای داده است و پروزه مذکور هم با مشارکت سرمایه گذار بخش خصوصی و مالکیت شرکت عمران و مسکن سازان استان فارس درحال اجرا می باشد.


طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top