شنبه 1 اردیبهشت 1403
شرکت عمران و مسکن سازان استان فارس

تقسیط تسهیلات ویژه نوسازی بافت فرسوده 20 ساله می‌شود

1401/04/01

محمد آئینی که برای بازدید از پروژه‌های بازآفرینی شیرازوحضوردرستاد بازآفرینی شهری پایدار فارس به این استان سفرکرده است، توضیحاتی در خصوص تسهیلات نوسازی بافت‌های فرسوده ارایه کردوگفت: تسهیلات ویژه نوسازی بافت‌های فرسوده مانند تسهیلات نهضت ملی مسکن 20 ساله تقسیط می‌شود.

به گزارش روابط عمومی شرکت بازآفرینی شهری ایران به نقل از ایرنا محمدآئینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با اشاره به تسهیلات مالی در نظر گرفته شده برای نوسازی بافت‌های فرسوده توضیح داد: برای اسکان موقت ساکنان، وام ودیعه مسکن در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد. همچنین برای نوسازی بافت‌های فرسوده از دو منبع مختلف تسهیلات پرداخت می‌شود؛ تسهیلات ویژه بافت‌های فرسوده که  150 میلیون تومان آن با سود صفر درصد است. مبلغ این نوع تسهیلات در تهران 450 میلیون تومان، در کلانشهرها مانند شیراز 400میلیون تومان و در سایر شهرها 350 میلیون تومان است و تاکنون بیش از 23 هزار واحد برای دریافت تسهیلات به بانک مسکن معرفی شده‌اند.

او افزود: همچنین متقاضیان می توانند از تسهیلات خودمالکی نهضت ملی مسکن استفاده کنند که مبلغ آن در تهران 450 میلیون تومان، در کلانشهرها 400 میلیون تومان، در مراکز استان‌ها 350 میلیون تومان و در سایر شهرها 300 میلیون تومان است و مردم می‌توانند با توجه به شرایط‌شان از بین دو نوع تسهیلات مذکور انتخاب کنند. قبلا تقسیط وام نوسازی مسکن 12 ساله بود اما با پیگیری‌های وزارت راه و شهرسازی تقسیط هر دو وام 20 ساله می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با یادآوری نوسازی سالانه 150 هزار واحد مسکونی گفت: سهم استان فارس از این میزان حدود 11 هزار واحد است که بر اساس آمار ارایه شده 2 هزار و 400  واحد مسکونی به بانک عامل معرفی شده‌اند.

او با اشاره به این که در استان فارس و نیز در سراسر کشور با حجم انبوهی از واحدهای ناپایدار مواجه هستیم که جان هموطنان را در معرض خطر قرار داده است، گفت: رویکرد دولت سیزدهم بر این است تا سرعت نوسازی را با همکاری شهرداری‌ها، همراهی مردم و یاری انبوه‌سازان و سازندگان شتاب بخشد. برای این منظور بسته تشویقی جامعی در دست تدوین است که البته بخشی از آن اکنون اجرایی می‌شود.

دبیر ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار افزود: شهرداری‌ها باید از مالکان و سازندگان حمایت کنند و تخفیفات حداکثری برای صدور مجوزها در نظر بگیرند. بر اساس قانون شهرداری‌ها موظفند تخفیف 50 درصدی برای متقاضیان بافت‌های فرسوده لحاظ کنند که تا 100 درصد هم می‌تواند انجام شود و دولت ما به التفاوت آن را جبران می‌کند. کاهش زمان صدور پروانه موضوع مهم دیگری است که باید مورد توجه شهرداری‌ها  قرار گیرد و زمان صدور پروانه را به یک ماه کاهش دهند.


طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top