شنبه 1 اردیبهشت 1403
شرکت عمران و مسکن سازان استان فارس

آمادگی ستاد بحران شهرداری برای مدیریت بارش‌های پیش رو/ عبور از شرایط بحرانی در پرتو هم‌افزایی

1401/05/03

شهردار کلانشهر شیراز در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرداری از آمادگی مدیریت شهری در راستای مهار بحران احتمالی سیلاب خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، سید احسان اصنافی در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرداری شیراز به منظور مواجهه با بحران احتمالی اظهار کرد: آمادگی کامل اعضای ستاد بحران شهرداری و استفاده از تمام ظرفیت دستگاه‌های اجرایی در جهت مدیریت بحران احتمالی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی از پایش مسیل‌های حادثه خیز و اخذ گزارش‌های لحظه ای خبر داد و افزود: اطلاع‌رسانی سریع، به موقع و در مقیاس گسترده می‌تواند نقش ارزنده‌ای در کاهش آسیب‌ها و خسارت‌های مالی و جانی شهروندان داشته باشد.

شهردار کلانشهر شیراز با بیان این که سامانه ۱۳۷ شهرداری شیراز به صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان است، ابراز امیدواری کرد: با اقدامات دوراندیشانه و تلاش و همکاری همه دستگاه‌ها از خطرات احتمالی به سلامت عبور کرده و شهر و شهروندان متحمل کمترین آسیب شوند.

*تاکید بر لزوم اجرای مصوبات شورای مدیریت بحران شهرداری شیراز*

اصنافی در بخش دیگری از سخنانش بر لزوم اجرای مصوبات شورای مدیریت بحران شهرداری تاکید و بیان کرد: باید مصوبات این جلسه به صورت کامل اجرایی شوند و اقدامات تمامی دستگاه‌ها به منظور بررسی های آتی مستند سازی شود.

غلامرضا غلامی معاون محیط‌ زیست و خدمات شهری شهرداری شیراز نیز گفت: با توجه به هشدارهای سازمان هواشناسی، باید تجارب مدیریت بحران در شهرداری، به‌عنوان تجربه جدید و با اهتمام بیشتر بکارگیری شود.

وی تاکید کرد: باید همه فرضیات، موارد و اخبار و گزارشاتی که می‌رسد را در مقیاس بزرگ و جدی تلقی کرده و تمام عملیات‌هایی که برای بحران زمستانه انجام می‌شود، با توان چند برابر و  و با رعایت پروتکل‌های اداری آماده و بکارگیری شود.

معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری شیراز بیان کرد: در صورت لزوم تمام تجهیزات و امکانات شهری، برای مدیریت بحران پیش رو بکار گیری شود.

غلامی همچنین با اشاره  و تشریح نقاط حادثه خیز راهکارهایی برای رفع آنها پیشنهاد و بر اهمیت اطلاع‌رسانی دقیق، به‌موقع و قرار دادن دیده‌بان در محل‌های حادثه خیز تاکید کرد.

در ادامه این جلسه که با حضور معاونین و جمعی از شهرداران مناطق و سازمان‌های شهرداری شیراز برگزار شد، هر یک از بخش های مدیریت شهری اقدامات خود را در قالب گزارش ارائه و تشریح کردند‌.


طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top