پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403
شرکت عمران و مسکن سازان استان فارس

تاکید وزیر راه و شهرسازی بر اهتمام نوسازی بافت‌های فرسوده

1401/06/17

وزیر راه و شهرسازی در نشست شورای مسکن تاکید کرد: مدیران کل راه و شهرسازی اهتمام بیشتری به نوسازی بافت‌های فرسوده داشته باشند.

به گزارش روابط عمومی شرکت بازآفرینی شهری ایران به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، نشست شورای مسکن با حضور رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی و معاونین و مدیران کل راه و شهرسازی استان‌های سراسر کشور به صورت ویدیو کنفرانس در محل این وزارتخانه برگزار شد.

وزیر راه و شهرسازی در این نشست بر ظرفیت بالای بافت‌های فرسوده در تولید مسکن که به طور متوسط  از نوسازی هر واحد فرسوده 3 واحد جدید مسکونی تولید می‌شود، تاکید و اظهار کرد: چنانچه بسته‌های تشویقی مناسب در حوزه نوسازی بافت‌های فرسوده تعریف شود نیاز چندانی به تسهیلات بانکی هم نخواهد بود.

عضوکابینه دولت سیزدهم به مدیران راه و شهرسازی دستور داد با جدیت بیشتری به موضوع جهاد مسکن نوسازی بپردازند و بسته‌های تشویقی مناسبی برای سازندگان تعریف کنند و به صورت هفتگی ضمن بازدید از محلات هدف و روند نوسازی مسکن را پیگیری کنند و به عنوان یک اولویت جدی مدنظر قرار دهند.

با تصویب بسته تشویقی شاهد جهش نوسازی در بافت‌های فرسوده خواهیم بود

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با اشاره به تدارک بسته جامع تشویقی شهرسازانه در کمیته‌های فنی و تصویب آن توسط شورای عالی شهرسازی و معماری در روزهای آتی، ابراز امیدواری کرد: با ابلاغ این بسته شاهد یک جهش بسیار جدی در اقبال سازندگان به نوسازی در بافت‌های فرسوده را شاهد خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار روابط عمومی شرکت بازآفرینی شهری ایران، محمد آیینی، معاون وزیر راه و شهرسازی در جلسه شورای مسکن وزارت راه و شهرسازی با بیان این‌که در برنامه ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی تعداد ۱۵۰ هزار واحد در بافت‌های فرسوده در نظر گرفته شده، گفت در عین حال  لازم است در جلسات شورای  مسکن به اندازه کافی به این موضوع پرداخته شود.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با تاکید بر این‌که باید به این موضوع به دید یک فرصت بسیار خوب نگاه کنیم، اظهار کرد: در کشور دو میلیون و ۷۰۰ هزار بنای ناپایدار داریم که امکان تولید هفت میلیون واحد مسکونی جدید در آنها وجود دارد.

دبیر ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار با اشاره به این‌که اغلب ساکنان در بافت‌های فرسوده توان مالی نوسازی واحدهای خود را ندارند، تاکید کرد: به همین دلیل باید یک سازنده در کنار مالکان قرار بگیرد و این سازنده برای صرفه اقتصادی نوسازی در این محلات نیازمند این بسته تشویقی است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر این‌که بر اساس تجربه بسته تشویقی از تسهیلات بانکی هم بسیار موثرتر است و فشار را بر تسهیلات بانکی کم خواهد کرد، گفت: یک سوم سازندگان نیاز به تسهیلات بانکی ندارند و فقط لازم است برای آنها بسته تشویقی شهرسازانه در نظر گرفته شود.

آیینی با برشمردن مزایای نوسازی در بافت‌های فرسوده از جمله عدم نیاز به زمین اضافی، از زحمات معاونت شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی در زمینه تدارک بسته جامع تشویقی تقدیر کرد.


طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top