جمعه 31 فروردین 1403
شرکت عمران و مسکن سازان استان فارس

اعتبار ۴ هزار میلیاردتومانی برای تامین خدمات در بافت‌های ناکارآمد

1402/01/27

محمدآیینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی بخشی از برنامه‌های آن شرکت را برای سال جدید در حوزه های مسئولیتی تشریح کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه بازآفرینی شهری موضوعی چند وجهی است برنامه‌های پیش‌رو را در چهار محور تشریح کرد و گفت: در محور نخست نوسازی بافت فرسوده و تولید مسکن در این بافت‌ها با توجه به سیاست‌های دولت سیزدهم ملاک‌عمل است. در برنامه است تا طی سال‌جاری ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در بافت‌فرسوده با حمایت دولت و همراهی و همکاری شهرداری‌ها نوسازی شود.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران تصریح کرد: رویکرد در نوسازی بافت فرسوده همراهی و مشارکت توامان مردم و حمایت و فراهم کردن بسترهای نوسازی بافت فرسوده توسط دولت و شهرداری‌هاست. به همین منظور بسته‌های تشویقی نوسازی در سال جاری تکمیل می‌شوند تا این کار سرعت بگیرد.

تدوین سیاست‌ تسریع نوسازی در ۸ محور طی سال جاری

به گفته وی، برنامه‌ای در ۸ محور برای نوسازی بافت فرسوده تدوین شده است که تسریع‌کننده سیاست دولت در نوسازی بافت فرسوده است.

آیینی بر همراهی بانک‌ها در پرداخت تسهیلات نوسازی تاکید کرد و از معین شدن میزان مشارکت سال جاری بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات نوسازی به تفکیک استان و شهرستان خبر داد.

اعتبار ۴ هزار میلیاردتومانی برای تامین خدمات در بافت‌های ناکارآمد

معاون وزیر راه و شهرسازی محور دوم بازآفرینی شهری را تامین خدمات زیربنایی و روبنایی در بافت‌ها عنوان کرد و توضیح داد: بافت‌های فرسوده و سکونتگاه‌های حاشیه‌ای و غیررسمی دچار کمبود خدمات زیربنایی و روبنایی هستند.کمبود سرانه‌های آموزشی، بهداشتی، درمانی، انتظامی، ورزشی و نظایر آن بخشی از مشکلات موجود است.

وی افزود: در این بخش متناسب با اعتباراتی که در اختیار شرکت بازآفرینی شهری از طرح‌های تملک دارایی سرمایه‌ای به علاوه اقدام مشترکی که توسط سایر اعضای ستاد بازآفرینی شهری استان‌ها و شهرستانها قرار می‌گیرد کار پیش می‌رود. اعتباری که امسال از این محل پیش بینی شده نزدیک به ۴ هزار میلیارد تومان است. به گفته آیینی سال گذشته ۳ هزار و ۸۵۰ پروژه زیربنایی و روبنایی توسط سایر دستگاه‌ها اجرایی و عملیاتی شد و شرکت بازآفرینی نیز طی سال گذشته ۵۸۵ پروژه را تکمیل کرد. وی برنامه سال‌جاری شرکت را تکمیل ۶۶۰ پروژه عنوان کرد.

ساماندهی معابر خاکی با سرمایه‌گذاری ۱۳۰۰ میلیاردتومانی

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران محور سوم فعالیت‌های شرکت را ساماندهی معابر خاکی بافت‌های ناکارآمد دانست.وی گفت: نیاز است تا با سرمایه‌گذاری در حدود یکهزار و ۳۰۰ میلیارد تومان در این معابر ساماندهی بخشی از معابر انجام شود.

آیینی یادآور شد: در سال گذشته شرکت بازآفرینی شهری ایران، یکهزار و ۶۰ میلیاردتومان قیر در ۳۷۶ شهر توزیع کرد. آیینی محور چهارم فعالیت شرکت بازآفرینی شهری ایران را توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی ساکنان بافت‌های ناکارآمد عنوان کرد.

وی تاکید کرد: طی سال جاری عمده تمرکز بر موضوع توانمندسازی و آموزش مدیران شهری و کارشناسان فعال در این بخش و آموزش اشتغال برای ساکنان بافت‌ها است.

آیینی گفت: در سال گذشته از محل درآمدهای شرکت بازآفرینی شهری ۲۷۳ دوره برگزار شده که نزدیک به ۹ هزارنفر در این دوره‌ها آموزش دیدند. در سال جاری در برنامه است تا ۱۵۰ دوره آموزشی برگزار شود.

آموزش و ترغیب مردم به نوسازی با یکهزار نفر حلقه میانی

وی ادامه داد: در موضوع توانمندسازی همچنین برنامه‌ریزی شده تا یکهزار حلقه میانی کار اطلاع‌رسانی، آموزش و ترغیب مردم به نوسازی را انجام بدهند.


طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top