شنبه 8 اردیبهشت 1403
شرکت عمران و مسکن سازان استان فارس

شهردار شیراز: باید تلاش کنیم پروژه زندیه ثبت جهانی شود

1402/02/08

شهردار کلان‌شهر شیراز با اشاره به اهمیت میراث زندیه به‌عنوان بزرگترین میراث باقیمانده گفت: باید تلاش کنیم پروژه زندیه ثبت جهانی شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، محمدحسن اسدی در ویژه برنامه بزرگداشت روز معمار و روز جهانی بناها و محوطه‌های تاریخی با اشاره به استقبال گسترده‌ای که میهمانان نوروزی از شیراز به‌ویژه از بافت تاریخی داشتند، اظهار کرد: حجم میلیونی زائران و گردشگران نوروزی در تعطیلات نوروزی با توجه به ماه رمضان و حتی تعطیلات عید فطر ظرفیت بسیار خوبی است.

به گفته این مقام ارشد مدیریت شهری شیراز؛ مدارس، مساجد و گذرگاه‌های زیادی در این کلان‌شهر وجود دارد که طی چند صد سال به ما ارث رسیده است که امروزه میزبان زائران و گردشگران شهر شیراز؛ سومین حرم اهل‌بیت(ع) هستند.

اسدی با اشاره به اهمیت میراث زندیه به‌عنوان بزرگترین میراث باقیمانده بیان کرد: باید تلاش کنیم پروژه زندیه ثبت جهانی شود.

 پروژه زندیه و احیای پروژه توپخانه یکی از پروژه‌های بسیار مهم در سال جاری بوده که شهردار کلان‌شهر شیراز در این زمینه بیان کرد: درصورت همکاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، آمادگی شروع فاز یک پروژه را داریم.

او با توجه به اهمیت بافت تاریخی و حفظ آن به اصلاح قوانین و توجه مسؤولین و اجرای وظایف قانونی تأکید و تصریح کرد: شهرداری شیراز وظیفه قانونی خود را در خصوص مرمت و حفظ ابنیه تاریخی انجام می‌دهد.

اسدی گفت: طی سال قبل و جاری بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان پروژه تعریف شده که بخشی از آن اجرا شده است و شاید سرآمد پروژه‌هایی که شهرداری انجام خواهد داد، در سال جاری باشد‌.


طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top