جمعه 31 فروردین 1403
شرکت عمران و مسکن سازان استان فارس

وزیرراه وشهرسازی:نوسازی بافت فرسوده، تراکم تشویقی ازسیاست‌های وزارت راه وشهرسازی درحوزه تولیدمسکن

1402/02/28

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه شهرداران و شوراهای اسلامی شهرها همکاران راهبردی دولت در اجرای طرح نهضت ملی مسکن است، گفت: سند ملی توانمند سازی و ساماندهی سکونتگاههای غیر رسمی در دولت به تصویب رسیده به زودی ابلاغ خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت بازآفرینی شهری ایران به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، پنجمین اجلاس روسای کمیسیون‌های شهرسازی و معماری کلانشهرها و مراکز استان‌ها و نخستین اجلاس معاونان شهرسازی و معماری کلانشهرها و مراکز استان‌ها با محوریت بازآفرینی و ارتقای تاب‌آوری بافت‌های فرسوده و تاریخی شهرها در استان اصفهان با حضور وزیر راه و شهرسازی به صورت ارتباط تصویری برگزار شد.

مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در این اجلاس با تاکید بر این مطلب که شهرداران و شوراهای اسلامی شهرها و روستاها شرکای راهبردی وزارت راه و شهرسازی در اجرای طرح نهضت ملی مسکن هستند بر همکاری و تداوم همکاری‌ها برای رسیدن به نتیجه مطلوب تر تاکید کرد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: مهمترین راهبرد و سیاستی که موجب موفقیت اجرای طرح نهضت ملی مسکن خواهد شد همراهی مردم و تشویق آنها به مشارکت در تولید مسکن به ویژه در بافت های فرسوده شهری است که این بافت شهری دارای زیرساخت های لازم نیز است.

عضو کابینه دولت سیزدهم ضمن اشاره به موانع بر سر راه نوسازی بافت فرسوده و تولید مسکن افزود: به زودی جلساتی در تهران باحضور شهرداران و مسئولان شهری و همچنین معاونان شهرسازی و معماری برای ایجاد تعامل بیشتر و تسریع در اجرای قانون جهش تولید مسکن برگزار خواهد شد.

بذرپاش تصریح کرد: به پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی با حضور و دستور رئیس جمهور ستاد ملی بازآفرینی شهری را تشکیل خواهیم داد که در این ستاد موضوع بازآفرینی شهری و نوسازی بافت فرسوده به شکل ویژه دنبال خواهد شد.

او در بخش دیگری از نشست امروز بر اجرای بیش از پیش مصوبه ۱۹ بندی مشوق‌های نوسازی بافت فرسوده که با هدف تسریع در ساخت مسکن بافت های فرسوده در سال گذشته ابلاغ شده است تاکید کرد.

بذر پاش با تاکید بر اینکه امکان بازنگری در مصوبه ۱۹گانه مشوق‌های نوسازی بافت فرسوده وجود دارد گفت: چنانچه پیشنهاد مناسبی از سوی هر یک از استانها برای مصوبه نوسازی بافت فرسوده ارائه شود، ضمن بررسی امکان اصلاح مصوبه وجود دارد و نظرات کاربردی ترتیب اثر داده خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی یکی دیگر از اولویت‌های وزارت راه و شهرسازی را ساماندهی سکونت‌گاه‌های رسمی عنوان کرد و گفت: سند ملی توانمندسازی و ساماندهی سکونت‌گاه‌های غیر رسمی در دولت تدوین و اصلاح شده است که در حال حاضر در دولت مراحل تصویب نهایی را می گذراند.

وزیر راه و شهرسازی یکی از مهمترین اقدامات این وزارتخانه را تامین ۳۰ هزار هکتار زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن و الحاق به محدوده عنوان کرد.

به گفته بذرپاش در حوزه تولید مسکن، نوسازی بافت فرسوده، ارائه تراکم تشویقی، ساخت مجتمع ها و شهرک‌های مسکونی، مسکن روستایی و واگذاری زمین به متقاضیان برای تولید مسکن سیاست های پنجگانه وزارتخانه در این بخش است.

او  خطاب به معاونان شهرسازی و معماری کلانشهرها تاکید کرد: برخی از احکام بودجه فرصت های خوبی را برای مسئولان استانی در اجرای طرح های تولید مسکن فراهم کرده که ضرورت دارد موردتوجه جدی قرار بگیرد.


طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top