پنجشنبه 20 اردیبهشت 1403
شرکت عمران و مسکن سازان استان فارس

مطالبه استاندار فارس: تسریع در فرآیندهای اداری و عملیاتی پروژه های نهضت ملی مسکن

1402/03/23

دکتر محمد هادی ایمانیه در جلسه شورای مسکن استان با تاکید بر اینکه ارتقاء بیش از پیش جایگاه شایسته استان ضروری است، خواستار تسریع در تمامی فرآیندهای اداری و عملیاتی مرتبط با پروژه های نهضت ملی مسکن شد و افزود: قرارگاه مسکن عملکرد دستگاه ها و فرمانداران را بررسی و مطالبه‌ کند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری فارس، دکتر محمدهادی ایمانیه در یکصد و هفتاد و سومین شورای مسکن استان فارس با اشاره به رتبه بندی اخیر استانهای کشور در خصوص عملکرد نهضت ملی مسکن، از ارتقاء جایگاه فارس به رتبه ۱۴ خبر داد و گفت: فارس در تامین زمین برای نهضت ملی مسکن رتبه اول را دارد و در رتبه بندی عملکردی این پروژه ملی از ردیف ۲۷ به جایگاه ۱۴ ارتقا یافته که نشان دهنده تلاش و همت مدیران دستگاه‌های مسئول است.

 استاندار فارس با تاکید بر اینکه ارتقاء بیش از پیش این جایگاه شایسته استان است، خواستار تسریع در تمامی فرآیندهای اداری و عملیاتی مرتبط با پروژه های نهضت ملی مسکن شد و افزود: قرارگاه مسکن عملکرد دستگاه ها و فرمانداران را مطالبه کند.

 وی تصریح کرد:تامین زمین، واریز وجه، صدور پروانه، فنداسیون و اسکلت پنج معیار اصلی در میزان عملکرد دستگاه های ذیربط در احداث منازل مسکونی است که می بایست از طریق نرم افزار به تفکیک شهرستان ها تنظیم و به صورت هفتگی به روز رسانی شود؛ فعالانه به مشکلات شهرستان هایی که رتبه های پایین را کسب می‌کنند ورود کنید.

 استاندار فارس، مدیرکل راه و شهرسازی استان و مدیرکل راه و شهرسازی لارستان و فرمانداران را مسئول پاسخگویی به موضوعات و پیگیری برای حل مشکلات مرتبط با نهضت ملی جهش مسکن دانست و اظهار داشت: از قوانین و مقررات موجود و ابلاغیه های کشوری برای بهسازی بافت‌های فرسوده اقدام کنید؛ این مهم جز با پیگیری یک فرد تمام وقت محقق نخواهد شد؛ لذا راه و شهرسازی استان هر چه سریعتر این موضوع را تعیین تکلیف کند.

 وی به فصل جابجایی مستاجران اشاره کرد و بر لزوم نظارت جدی بر این بازار تاکید کرد و افزود: باید در رتبه بندی ها تابع گزاره ها و شاخص های ابلاغی باشیم.

نماینده عالی دولت در فارس خواستار ارائه جدول واجدین شرایط طرح جوانی جمعیت و ایثارگران شد و افزود: واجدین شرایط این طرح و تعداد زمین های موجود برای این قانون به تفکیک شهرستان ارائه شود.

 استاندار فارس به نقش بانک ها در احداث منازل مسکونی نیز اشاره کرد و گفت: عملکرد استانی و ملی بانک ها مبنی بر همکاری در طرح نهضت جهش ملی مسکن در جلسات آتی شورا مطرح شود. وی بر لزوم اجرای صحیح و سریع مصوبات شورای مسکن استان تاکید کرد و افزود: در جلسه بعدی مصوبات اجرا نشده مطرح شود تا دلایل عدم اجرای آنان بررسی گردد و تصمیمات لازم جهت حل آنان اتخاذ شود؛ از دو موضوع تولید مصالح در فارس و اشتغال مهندسین جوان نیز گزارشی ارائه گردد.

 استاندار فارس در انتها خواستار تدوین آیین نامه تشویق استفاده از زمین های داخل شهر ها شد.


طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top