شنبه 8 اردیبهشت 1403
شرکت عمران و مسکن سازان استان فارس

مشوق های خوبی برای احیای بافت های فرسوده پیش بینی شده است

1402/06/05

استاندار فارس گفت: مشوق های خوبی هم از جانب دولت و هم شورای مسکن استان برای احیای بافت فرسوده و ساخت مسکن در این بافت ها پیش بینی شده که باید به اطلاع مردم رسانده شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری فارس دکتر محمد هادی ایمانیه، روز یکشنبه در چهارمین روز از هفته دولت، در آیین بهره برداری از ۳۱ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن که به طور همزمان با سراسر کشور به شکل ویدئو کنفرانسی با حضور رئیس جمهور انجام شد افزود: باید کمک شود واحدهای مسکونی بافت فرسوده با بهره گیری از این مشوق ها تجمیع و احیا شود.

وی ادامه داد: قطعا اگر این مشوق ها به مردم اعلام و اطلاع رسانی شود، آنها برای سرمایه گذاری در بافت فرسوده شهری و احیای آن رغبت پیدا خواهند کرد.

او اظهار کرد: این تخریب ها و تجمیع ها بافت تاریخی و خانه‌های میراثی را شامل نمی‌شود و صرفا خانه‌های غیر میراثی قدیمی و فرسوده که خارج از محدوده بافت تاریخی قرار دارد که قدمت برخی به ۷۰ سال هم می رسد را در بر می گیرد.

استاندار فارس افزود: در روستاها نیز با توجه به حذف شرط شرط پنج سال سکونت در روستاها برای دریافت زمین و تسهیلات، کمک خواهد شد کسانی که در حاشیه شهرها ساکن هستند به روستاها بازگشته و زمین رایگان و تسهیلات ساخت دریافت کنند.

ایمانیه افزود: همچنین به منظور حمایت از دهک های پایین، به زودی مصوب خواهد شد که مصالح ساختمانی به ارزش چهار هزار میلیارد ریال در اختیار متقاضیانی که جزو سه دهک اول هستند قرار گیرد و پس از اتمام ساخت نسبت به پرداخت اقساط تسهیلات اقدام کنند.


طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top