شنبه 8 اردیبهشت 1403
شرکت عمران و مسکن سازان استان فارس

ضرورت اطلاع رسانی مشوق‌های دولت، برای بازآفرینی شهری

1402/06/18

استاندار فارس بر ضرورت اطلاع رسانی مشوق‌های اختصاص یافته از جانب دولت در زمینه بازسازی بافت‌های فرسوده شهری تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت عمران و مسکن سازان استان فارس به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس محمد هادی ایمانیه استاندار فارس، مدیران اطلاع رسانی و روابط عمومی‌های استان را مکلف کرد با استفاده از ابزار‌ها و امکانات مختلف و ایجاد بسته‌های قوی و اثرگذار رسانه‌ای، این موضوع را به اطلاع واجدین شرایط برسانند.

استاندار فارس بر ضرورت تشکیل جلسات منظم و ماهیانه این ستاد تاکید کرد و افزود: جلسات ستاد بازآفرینی شهری در شهرستان‌ها هم به صورت منظم برگزار شود لذا جدول زمانبندی در این زمینه تدوین و به صورت ماهیانه، میزان فعالیت مدیران شهرستان را در این زمینه گزارش دهید.

او  با اشاره بر اینکه ستاد مرکزی بازآفرینی شهری باید وظایف فرماندار، شهردار و شورای شهر را اعلام کنند، تصریح کرد: طبق وظایف اعلام شده، شهرستان‌ها را رتبه بندی، مقایسه و نتایج آنرا اطلاع رسانی کنید؛ مقایسه و اطلاع رسانی قطعا موثر است و ایجاد انگیزه می‌کند.

نماینده عالی دولت در فارس به موضوع اختصاص تسهیلات ارزان قیمت هم اشاره کرد و افزود: ارائه تسهیلات ارزان قیمت، در اختیار مجموعه مدیریتی استان نیست، اما این موضوع را از طریق ریاست محترم جمهوری پیگیری می‌کنم، زیرا در افزایش سرعت بازآفرینی شهری موثر است.

او بر ضرورت تشکیل واحدی تحت عنوان بازآفرینی شهری ذیل شهرداری‌ها، بویژه در شهر‌های دارای مطالعات مصوب بازآفرینی شهری، تاکید کرد و ادامه داد: با ایجاد یک فرآیند منسجم، ساختار‌مند علاوه بر افزایش سرعت کار در حوزه بافت‌های فرسوده، شاهد جلوگیری از موازی کاری خواهیم بود.

ایمانیه راه اندازی دفاتر تسهیلگری در محلات را، یکی دیگر از راه‌های افزایش سرعت در بازآفرینی شهری عنوان کرد و اظهار داشت: مقرر شده بود ۱۶ دفتر تسهیلگری در سطح شیراز راه اندازی شود؛ شهرداری شیراز تا یک ماه آینده برای راه اندازی حداقل ۵۰ درصد از این دفاتر، از طریق اعلام فراخوان عمومی اقدام نماید؛ تحقق این موضوع علاوه بر تسریع در افزایش سرعت بازسازی بافت‌های فرسوده، در امور مردم تسهیل ایجاد می‌کند و همچنین بستر‌های ایجاد شغل را هم فراهم می‌کند.


طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top